2013年8月23日星期五

FAG bearing clutch analysis


Clutch bearings during operation revealed failure is common, so do not fuss of. Revealed a failure, determine and dispose of is the key.
 1 FAG bearing temperature is too high at the institutional operation, install the bearing parts allow a certain temperature, when the hand stroked body shell, should not feel hot as normal, in contrast indicates that FAG bearing temperature is too high. Bearing temperature is too high Duanyou include: lubricating oil quality undesirable or deterioration, lubricating oil viscosity is too high; institutions assembly too tight (the gap is not sufficient); clutch bearing assembly tight; bearing ring on the shaft or housing rotation; load is too large; FAG Bearings maintain shelf or Gulu body fragmentation.
 2 FAG bearing bearing noise permitted in the office rang children have tiny operation, if loud children too large or unusual noise or crash, it indicates that the bearing has failed. Gulu bearing noise terminus initiation complex, one of the bearing, the outer ring suitable for exterior wear. Because this kind of wear, damage the clutch bearings and housings, bearing an appropriate relationship with the axis, causing the axis out of the way of the exact position of the shaft at high speed movement initiation abnormal sound. When the bearing fatigue, its exterior metal flake, but also make the bearing radial clearance increased initiation of abnormal sound. Besides this, the bearing lubricant is not sufficient to form a dry friction, and bearing broken and so will the initiation of abnormal sound. FAG Bearings wear Songkuang, the maintenance of aircraft destroyed relaxation also sprouted abnormal noise bearing damage. Gulu Bearing Removal investigation, it can do damage to the bearing condition based on judgment and destruction Duanyou bearing failure. 1 bearing raceway spalling Gulu exterior metal body and the inner and outer ring raceway surface are assumed periodic pulsating load effect, and the initiation of contact stress cycle changes. When the number of stress cycles back up to a certain figures in Gulu body or the outer ring raceway surface on the initiation of fatigue spalling office. If the bearing load is too large, this fatigue worse. Additional, clutch bearing is not properly installed, the shaft buckling, also sprouted raceway spalling. FAG bearing raceway fatigue spalling will reduce the shaft rotation precision, enables organizations to oscillate and noise. 2 Bearing burning burning clutch bearing its raceway, Gulu has tempered the body color. Burning Duanyou ordinary is not enough oil, lubricating oil or undesirable quality deterioration, and bearing assembly too tight and so on. 
3 Van variants in bearing raceway and roller contact surfaces are exposed warp pits sprouted normative interpretation to understand bearing variants. Which end is the clutch bearing static load or a very large impact load utility, the office part of the appearance of the bending stress exceeds the limit, such a thing occurs in low-speed rotation condition of the common bearing. 
4 FAG bearing ring bearing ring crack initiation crack terminus may be appropriate bearing too tight, clutch bearing abnormal or inner relaxation, FAG bearings assimilative pieces variant, installation of bearings such as poor appearance processing. 5. Maintain its terminus frame fragmentation is not enough oil, Gulu body broken, crooked seat and so on. 6 to maintain a metal frame attached to the body Gulu terminus possible Gulu body is stuck in the rack to maintain or oil is not sufficient. 7 seat ring raceway severe abrasion may fall into the foreign body is the seat of the circle, lubricating oil or lubricating oil grades are not enough suitable match.

没有评论:

发表评论